Czy warto prowadzić newsletter na stronie?Stron internetowych w sieci jest cała masa. Wiele z nich, o ile nawet niewiększość posiada newsletter, dzięki któremu internauci są powiadamiani o różnego rodzaju nowościach. Czy warto jednak go prowadzić?

Baza mailingowa to ogromne obowiązki

Spora część osób prowadzących newsletter nie zdaje sobie sprawy z tego, że posiadanie takich danych jak adresy e-mail to naprawdę ogromna odpowiedzialność i obowiązki. Posiadając setki a nawet tysiące adresów poczty elektronicznej trzeba uważać, żeby nasza baza nie wyciekła do sieci i nie znalazła się w niepowołanych rękach.

O tym, że można mieć wiele problemów z powodu wycieku danych wie każdy z nas. Z tego też właśnie powodu ci, którzy posiadają newsletter decydują się na to, aby zajmowała się tym firma zewnętrzna. To ona zajmuje się obsługą całego przedsięwzięcia. Adresy e-mail spływają bezpośrednio do firmy zewnętrznej i to ona zajmuje się wysyłką newslettera. Bezpieczeństwo bazy mailingowej jest wtedy znacznie większe. Jest to jednak koszt, ponieważ firmy zajmujące się tym, aby bazy mailingowe były bezpieczne, nie robią tego za darmo. Więcej na http://mailsales.pl/pl

Sensowność przedsięwzięcia

Zlecenie zajmowania się bazami mailingowymi firmom zewnętrznym jest nieopłacalne, jeśli ktoś prowadzi stronę internetową całkowicie hobbistycznie. Trzeba przecież ponieść koszta, które i tak nie mają szansy się zwrócić.

Większość stron w sieci to strony prowadzone całkowicie bezinteresownie, bez możliwości zysku. Nie ma więc w zasadzie sensowności prowadzenie newslettera. Można oczywiście zająć się tym samemu, jednak ryzyko jakie wtedy właściciel strony ponosi jest ogromne i wydaje się nieuzasadnione. Nie warto, dlatego go ponosić.

Jeśli strona internetowa rzeczywiście jest ciekawa, to obroni się sama. Nie będzie potrzebowała wysyłania newsletterów, reklam. Odbiorcy sami będą na bieżąco sprawdzać zawartość treści na stronie.

Jeśli ktoś prowadzi stronę internetową typowo hobbistycznie to powinien zadbać o odpowiednie i ciekawe treści, które przyciągną odbiorców. Internauci odwiedzają strony, które są interesujące i mają wartościową treść. Nie potrzeba wtedy baz mailingowych, które mogą na właściciela strony sprowadzić kłopoty, jeśli nie zostaną prawidłowo zabezpieczone.

Podobne wpisy: