Czym jest pozycjonowanie, a czym optymalizacja stron?

dzial-IT-programowanie-1000pxPozycjonowanie i optymalizacja stron są ze sobą nierozerwalnie związane. Pozycjonowanie w wyszukiwarkach nie ma sensu bez wcześniejszego przeprowadzenia optymalizacji, a sama optymalizacja nie jest w stanie zagwarantować osiągnięcia takich wyników, jak pozycjonowanie.

W języku angielskim obydwa pojęcia kryją się pod nazwą SEO (search engine optimization, czyli optymalizacja pod kątem wyszukiwarek internetowych) i nie traktuje się ich odrębnie. Stanowią jedno.
Trudno powiedzieć, dlaczego w języku polskim doszło do rozdzielenia tych dwóch składowych SEO, być może chodziło o lepsze zobrazowanie charakteru i efektów poszczególnych działań.

Optymalizacja stron
Jak twierdzą niektórzy dobrze zoptymalizowana strona pozycjonuje się sama tzn. bez jakichś szczególnych dodatkowych działań stopniowo osiąga coraz lepsze pozycje w wynikach. W części jest to na pewno prawdą – optymalizacja, którą poprzedza dokładny audyt strony sprawia, że strona jest lepiej postrzegana przez roboty wyszukiwawcze, lepiej oceniana przez algorytmy wyszukiwarek i przez to plasuje się wyżej w wynikach. Wpływ na ocenę ma kod strony, treści, różnego rodzaju znaczniki, a nawet forma adresów URL podstron serwisu. Dobrze zoptymalizowana strona jest przyjazna zarówno robotom Google i innych wyszukiwarek, jak i użytkownikom.

Pozycjonowanie w wyszukiwarkach
Działania typowo pozycjonerskie skupiają się na zdobywaniu możliwie największej ilości najlepszych jakościowo linków. W dobie zmieniających się algorytmów Google pozycjonowanie w tej wyszukiwarce staje się coraz bardziej skomplikowane, wymaga wiedzy, doświadczenia i swego rodzaju intuicji. Warto skorzystać więc z usług wyspecjalizowanych w tej dziedzinie firm, takich jak np. agencja SEO Semtec – http://www.semtec.pl.

Podobne wpisy:

Be the first to reply

Dodaj komentarz