Komunikacja bezpośrednia w kontekście marketingu

 

Marketing to bardzo skomplikowana branża, w której liczy się tak naprawdę każdy szczegół. Na pewno powinniśmy doceniać działania marketingowe, w żadnym razie nie możemy dopuścić do takiej sytuacji, w której nasza firma nie będzie miała skutecznego marketingu. Oczywiście temat tak skomplikowany, iż ciężko napisać coś bardziej szczegółowego w krótkim tekście, ale przynajmniej postarajmy się nieco.

Komunikacja bezpośrednia

Komunikacja bezpośrednia w kontekście marketinguDlaczego komunikacja bezpośrednia w kontekście marketingu ma tak dużo sensu? Przede wszystkim dlatego, że wiemy przynajmniej to, do kogo kierujemy swoją ofertę. A to jest jednak bardzo istotne, aby zdawać sobie sprawę z tego, jaki jest nasz target, do kogo kierujemy swoją kampanię. Jeżeli na przykład naszym targetem są kobiety po 45-roku życia, to chyba czymś całkowicie jasnym jest to, że nie ma najmniejszego sensu trafiać do młodszych kobiet, ponieważ to będą pieniądze wyrzucone w błoto. Owszem, każda 28-latka będzie prędzej czy później kobietą po 45-tce, ale minie jeszcze sporo czasu zanim tak się stanie, więc skupmy się w tym momencie na swoim targecie.

Grupa docelowa

Jakie błędy bardzo często popełniamy w temacie marketingu bezpośredniego? Źle ustalona grupa docelowa, próba trafienia do potencjalnych klientów w mało etyczny i godny sposób, to znaczy taki, który jest bardzo denerwujący, na dodatek ciężko nie zauważyć, że przecież bardzo często bierzemy za dużo na siebie. Rozchodzi się w tym momencie o to, iż z uwagi na to, że nie jesteśmy specjalistami od marketingu bezpośredniego, w temacie komunikacji bezpośredniej jesteśmy amatorami, bez odpowiedniej wiedzy, doświadczenia, znajomości tematu – nie wiemy co można, a czego nie, nasze działania nie będą zbyt skuteczne. O wiele bardziej wskazane jest zatem zapoznanie się z ofertami marketingowców, którzy co prawda za niemałe wynagrodzenie, ale jednak zajmą się wszystkim w bardzo dobrym stylu (jedną z ofert znaleźć można na tej stronie).

Gadżety reklamowe

Poza tym zwróćmy większą uwagę na to, że warto dać potencjalnemu klientowi podarunek – nawet bardzo mały podarunek. Takie gadżety reklamowe, które są dawane bezpośrednio, są pod wieloma względami wspaniałą opcją. Taki człowiek nie traktuje nas jako kolejnych reklamodawców, którzy chcą im coś tylko wcisnąć.

 

Podobne wpisy:

Be the first to reply

Dodaj komentarz