Co jeść, aby nie chorować?

Jedzenie może stać się dla nas lekarstwem. Co powinniśmy jeść, aby nie chorować?

Stawiaj na produkty nieprzetworzone

Leczniczą moc maja składniki, które zawiera naturalna, najmniej przetworzona żywność. Nieprzetworzone produkty są źródłem aminokwasów i minerałów. W takiej żywności znajdziemy witaminy przeciwutleniające (C, E), wszystkie witaminy z grupy B. Nieprzetworzona żywność jest także źródłem karotenoidów (likopenu, luteiny, zeaksantyny) i flawonoidów. Składników tych nie znajdziemy albo będzie ich bardzo mało w przetworzonej żywności.

Dbaj o trawienie

Trawienie można poprawić w bardzo prosty sposób: wystarczy jeść powoli. Dzięki temu, że długo żujemy,pobudzamy wydzielanie soków trawiennych. Lepiej będziemy też trawić, gdy do posiłków będziemy siadać w dobrym humorze.

Lista produktów, które warto jeść

Na liście superfoods pełno jest egzotycznych warzyw, owoców i ziarenek. Na liście tej są jednak produkty, które na co dzień używały nasze babcie i mamy. Produkty te chronią przed wieloma chorobami i po nie powinniśmy sięgać jak najczęściej. Produkty te to:

  • rośliny strączkowe. Zawierają fitoestrogeny, izoflawony i dużą ilość błonnika. Substancje te mogą spowalniać namnażanie się komórek nowotworowych;
  • owoce jagodowe. Są źródłem resweratolu, antocyjanów i flawonoidów. Chronią one komórki naszego ciała przed uszkodzeniem oraz poprawiają naszą odporność;
  • tłuste ryby morskie. Warto je jeść między innymi dlatego, że są bogate w witaminę D. Witamina ta chroni przed zachorowaniem na raka piersi, jajnika, jelita grubego, pęcherza moczowego. Do tego zawarte w rybach morskich wielonienasycone kwasy tłuszczowe omega-3 zmniejszają reakcje zapalne, pomagają utrzymać właściwy poziom cholesterolu, regulują także ciśnienie krwi.

Przygotowując potrawy starajmy się posypywać je natką pietruszki. Jest ona bardzo tanim i łatwo dostępny źródłem witaminy C. Przypuszczalnie natka zmniejsza kancerogenne działanie potraw smażonych. Posypujmy więc nią także te potrawy. Sięgajmy również jak najczęściej po czosnek i cebulę.

Podobne wpisy:

Be the first to reply

Dodaj komentarz