Jak skalkulować cenę sprzedawanych w kwiaciarni kompozycji roślinnych?

Z prowadzeniem kwiaciarni wiąże się wiele wyzwań. Podstawą biznesu są oczywiście świeże kwiaty, co wiąże się z koniecznością częstych wizyt na giełdach kwiatowych, często w godzinach nocnych. Właściciel kwiaciarni nie może jednak zapomnieć, że musi właściwie skalkulować ceny oferowanych przez siebie kompozycji.

Początkujący kwiaciarze mogą mieć z tym pewne trudności. Jakimi kryteriami powinni się kierować wyceniając kompozycje?

Ustalone ceny

Zanim ustalimy cenę oferowanych w kwiaciarni bukietów i kompozycji roślinnych powinniśmy odpowiedzieć sobie na pytania:

  • Jaką marżę chcemy zastosować?
  • Jakie elementy składowe powinny znaleźć się w naszych kalkulacjach?
  • Jaka powinna być procentowo wysokość marży?
  • Jak w tych wyliczeniach uwzględnić obowiązkowy podatek VAT?

Jeżeli odpowiemy sobie na te pytania, to ustalenie cen będzie bardzo proste.

Koszta

Nad wyliczaniem kosztów oferowanych w naszej kwiaciarni kompozycji nie powinniśmy zbyt długo się zastanawiać. Każdy, kto prowadzi kwiaciarnię powinien bowiem mieć świadomość, że oferowane do sprzedaży nie wycenione kompozycje przez długi okres mogą się nie sprzedać. Im dłużej pozostaną nie sprzedane, tym właściciel kwiaciarni będzie ponosił większe straty, a chyba nie o to chodzi w tym biznesie.

Ceny kompozycji

Jak skalkulować cenę sprzedawanych w kwiaciarni kompozycji roślinnych?Kalkulowanie cen kompozycji, które oferujemy powinniśmy rozpocząć od podsumowania kosztów wykorzystanych do kompozycji kwiatów. Pamiętajmy jednak, że należy to robić z uwzględnieniem podatku VAT. W chwili obecnej stawka podatku VAT na rośliny i kwiaty została ustalona w wysokości 8%. Do ceny kwiatów z podatkiem VAT musimy doliczyć wszystkie produkty, których użyliśmy do stworzenia kompozycji, na przykład ceny naczyń. Na produkty te obowiązuje wyższa stawka podatku VAT, w chwili obecnej wynosi on 23%. Na koniec sumujemy wszystkie pozycje i dodajemy do nich swoją marżę. Nie może ona być zbyt wysoka, gdyż jeśli końcowa cena będzie bardzo wysoka, kompozycje mogą się nie sprzedać. Ale nie może też być za niska, gdyż wtedy nie wiele uda nam się zarobić. Warto swoje ceny porównać z cenami konkurujących z nami kwiaciarni.

Podobne wpisy:

Be the first to reply

Dodaj komentarz